söndag 25 januari 2009

ORDNING OCH REDA



Ja, NU ja!

Annat var det på min tid.

9 kommentarer:

  1. ...och lillpinken. Vad hette det på din tid föresten?

    SvaraRadera
  2. På min tid fanns jag inte ens till.

    SvaraRadera
  3. Lillstjärt: Lillpinken hette Kissesnorken på min tid.

    Hemlighetsmaken: Finns du nu?

    SvaraRadera
  4. Mmmm, Tuppa heit e i Jamtlan´

    SvaraRadera
  5. Nej nej nej nej... inte snippa! Det låter så fuuuuuuuult. Jag dör.

    Passar bra på en gammal surnucka som bommat igen för länge sedan.

    Jag och mina döttrar kallar den för Murre... spinner ibland som en katt... fast det får de upptäcka själva :)

    Fy fasen för snippa... man blir ju frigid för mindre!

    Nina har talat!

    SvaraRadera
  6. Haha;) Jisses vad jag gillar din blogg. Så himla smart.

    SvaraRadera
  7. Maigiz: Ja, mycket är konstigt med folk och fä i Jämtland! ;-)

    Nina: Ja, snipigt låter det. Torrt och dött. Tur att vi kan välja själva vad vill kalla den!

    SvaraRadera
  8. diana: Hoppsan där ramlade du in mitt i kommenterandet! Tack så mycket för "omtycket"! Ja, bloggidén passar mig. Stjäla en bild och snabbt kasta ut nåt som huvet hittat på.

    SvaraRadera
  9. Aldrig jag skulle lära mina barn något så fånigt ord!

    SvaraRadera